Lakberendezési Ötletek

Lakberendezési ötletek a szebb otthonért!

 

A színek jelentése

Nem mindegy, hogy a nappali lenyugszunk vagy ingerültek leszünk. Nem mindegy, hogy tudunk e koncentrálni, vagy idegesek leszünk. És nem mindegy, hogy jól alszunk, vagy sem.

Ezek a színek... Most adunk pár támpontot, hogy miszerint színezd lakóhelyed. Illetve lehetőségeket mondunk, hogy te kiválaszd a magadnak legmegfelelőbbet.

Sok szín más és más értelmet ad 1-1 színnek, ezekre próbálunk is kitérni.

Fehér

A fehér szín a jóság, béke, szűziesség, egészség, felemelkedés jele. Gondoljunk bele: A mennyország mindenki képzeletében hófehér. Ezen felül szimbolizálja a biztonságot, tisztaságot, egyszerűséget. A címertanban a hűség jele. Jelenti még a kötelességtudást. A hirdetésekben utalhat a frissssggére, tisztaságra. High-tech témában is bátran használhatod, mert egyszerűséget (egyszerű kezelhetőséget) sugalmaz. Megfelelő szín a különböző jótékonysági szervezetek számára is, hisz az angyalokat legtöbbször fehér ruhában ábrázolják. Továbbá a fehér megfelelő szín a kórházak, orvosok számára is (sterilitást, tisztaságot sugalmaz), így ajánlhatod az egészségügyben dolgozó ügyfelek számára is. Étkezésben és élelmiszerekkel kapcsolatban leginkább a könnyűséget, a zsírszegény ételeket és a tejtermékeket jelenti.

Fekete

A fekete színről az erőre, az eleganciára, a formalitásra, a halálra, a gonoszra és a rejtélyre asszociálnak az emberek. A fekete egy rejtélyes szín, amit a félelem és ismeretlennel szokás összekötni (Gondoljunk például a fekete lyukakra).  Gyakran van negatív jelentése is (fekete lista, fekete humor, fekete halál (=pestis), stb.). A fekete erőt és tekintélyt sugároz; formális, elegáns és tekintélyes szín (fekete nyakkendő, fekete Mercedes, fekete BMW 520i). A címertanban a fekete a bánat, baj szimbóluma. A Fekete a perspektíva és mélység érzetét kelti, de egy fekete háttér csökkenti az olvashatóságot. Egy fekete öltönyben vagy ruhában vékonyabbnak tűnhetsz. Egy galériában vagy kiállításon a fekete vagy szürke jó háttér lehet, mert kitűnik belőle a többi szín. A fekete nagyon jól ellentétben áll a világos színekkel. Ha a narancssárga vagy piros – vagy egyéb más erős – színekkel összehozva a fekete egy nagyon agresszív színsémát adhat.

Kék

A kék az ég és a tenger színe. A kékről gyakran a biztonságra(?) és a stabilitásra gondolunk. Ez a szín szimbolizálja a reményt, a hűséget, a bölcsességet, a bizalmat, az intelligenciát, a becsületet, az igazságot és a mennyet. A kék hasznos figyelemfelkeltő az akarathoz és testhez. Ez a lassú emberi anyagcsere és nyugodt eredmény eljárásának színe. A kékről erősen asszociálunk a békességre és a nyugalomra. A címertanban, a kék használható az áhítat és a nyíltság szimbolizálására. A kéket használhatod a termékek reklámozásához és a tisztasághoz kapcsolódó szolgáltatásokhoz (víztisztító filterek, tisztító folyadékok, vodka), levegőhöz és éghez (légitársaságok, repterek és légkondicionálók), vízhez és tengerhez (tengeri hajóutak, ásványvíz). Érzelmileg olyan színekkel áll szemben mint a piros, a narancssárga és a sárga; a kék kapcsolódik a tudatossághoz és az intellektushoz. Használj kéket a precízió sugallásához vagy amikor high-tech termékeket reklámozol. A kék a férfiak színe; a tanulmányok szerint, ez erősen elfogadott közöttük. A sötétkék a bölcsességet, a szaktudást és a stabilitást jelenti; ez a kedvező szín a közös(?) Amerikához. Kerüld a kék használatát mikor ételt és sütés-főzést reklámozol, azért mert ez a szín elveszi az étvágyat. Mikor élénk színekkel használod együtt mint a sárga vagy a piros, vibráló mintában nagy befolyású tud lenni; például, a kék-sárga-piros tökéletes színösszeállítás egy szuperhősnek (gondolj csak Superman-re).A világoskékről az életre, a gyógyításra, a békére, a megértésre és a puhaságra(lágyságra) asszociálunk. A sötétkékkel ábrázolhatjuk a tudást, az erőt, a becsületességet és a komolyságot.

Piros

A piros a vér, és a tűz színe, így gyakran a háborúval, veszéllyel, erővel társítják de megjelenik a szerelem, a vágy, a szenvedély kifejezőjeként is. A piros egy nagyon érzelmes, gazdag szín, felgyorsítja az ember belső folyamatait, növeli a légzésszámot, és emeli a vérnyomást. Nagyon látható szín, ezért lettek pirosak a stoptáblák és a tűzoltó felszerelések. A piros szín növeli a bátorságot ezért található meg számos ország nemzeti zászlaján. A piros előtérbe hozza a képeket, és a szövegeket. Használata mint kiemelő szín javasolt, hogy az embereket gyors döntésre kényszerítse. Ideális szín a ‘Buy Now’ vagy a ‘Click Here’ szövegek megjelenítésére. A reklámokban a piros gyakran valamilyen erotikus tartalomra utal. (Piros ajkak, piros körmök, piros lámpás negyed, Nő pirosban, stb…). A piros széles körben használt szín a veszély jelzésére (magasfeszültség, közlekedési lámpák). Ezt a szint gyakran társítják még az energiával, energikus élettel, ezért nyugodtan lehet használni energiaitalok, játékok, autók, sportszerek reklámozásához. A piros világos árnyalatai az élvezetet, a szexualitást, szenvedélyt, az érzékenységet, és a szerelmet jelképezik, míg a sötétebb árnyalatok az erőt, az akaraterőt, a dühöt, a vezetést, bátorságot, vágyódást, rosszakaratot, és haragot sugallnak. A rózsaszín a romantikát, a szerelmet, és a barátságot jelzi az embereknek, illetve a nőies tulajdonságokat, passzivitást. A Barna megbízhatóságot, és férfiasságot jelképez. A vörösesbarna a betakarítást és az elmúlást idézi.

Sárga

A sárga a napsütés színe. Az örömmel, a boldogsággal, az értelemmel és az energiával szokás összekapcsolni. A sárga meleg hatást, boldogságot kelt, elősegíti a mentális aktivitást, és erőt ad. A sárga gyakran ételt jelent… Világos, csupasz egy igazi figyelemfelkeltő, épp ezért festik a Taxikat sárgára. Ha túl sokat használják, a sárga már zavaró is lehet; például a kisbabák többet sírnak egy sárga szobában. A sárga a legfeltűnőbb egy fekete háttér előtt, ezért is használják figyelmeztetéseknél ezt a színkombinációt. A címertanban a sárga a díszességet és hűséget jelzi. Később a gyávaság szimbólumává vált. A sárgát a kellem, boldog érzések felelevenítésére használd. Használhatod például a gyermekeknek szánt pihenő termékek reklámozására. A sárga egy nagyon célravezető szín, így használd a legfontosabb információk kiemelésére. Az emberek a sárga színt gyakran gyermetegnek tartják, úgyhogy nem ajánlatos használni tekintélyes, drága termék eladásakor: senki nem fog venni sárga öltönyt, vagy sárga Mercedest. (Vagy sárga BMW 520i-t). A sárga egy megbízhatatlan és spontán szín, úgyhogy ne használd, ha stabilitást, megbízhatóságot, biztonságot akarsz sugallani. A sárga eltűnik a fehérben, úgyhogy általában kell neki egy sötét háttér a kiemelésére. A sárga árnyékai ellenszenvesek, mert elvesztik a boldogságukat és elhanyagolt, borús érzetet keltenek.A tompa sárga figyelmeztetést, hanyatlást, betegséget és féltékenységet jelöl. A világos sárga az intellektus, a frissesség és az öröm jele.

Narancssárga

A narancssárga ötvözi a a piros által sugalmazott energiát és a sárga boldogságát. Általában az örömmel, napfénnyel és a trópusokkal kötik össze. A narancssárga a lelkesedést, az elragadtatást, a boldogságot, a kreativitást, az elhatározottságot, a vonzerőt, a sikert,a bátorítást, és az izgatást fejezi ki. Az emberi szem számára a narancssárga egy nagyon meleg szín, így a forróság érzetét kelti, de nem olyan agresszív, mint a piros. A narancssárga növeli az agyba jutó oxigén mennyiségét, élénkítő hatású és növeli a szellemi aktivitást. Nagyon elfogadott a fiatalok körében. A narancssárgáról az egészséges étel jut eszünkbe és az étvágyunkat serkenti. A narancssárga az ősz és az aratás színe. A címertanban a narancssárga az erő és a kitartás szimbóluma. A narancssárga nagyon feltűnő szín, tehát használhatod figyelemfelkeltésre és a legfontosabb elemek kiemelésére a design-ban. Ez a szín nagyon hatékony az ételkészítmények és játékok reklámozásához. A sötét narancssárga a csalást, a megtévesztést és a gyanakvást jelenti. A vöröses narancs kifejezi a vágyat, a szerelmi hevületet, az élvezetet, az uralmat, az agressziót és a vágyat a mozgásra. Az arany a presztízs érzését kelti. Jelentése a fény, a bölcsesség és a vagyon. Mindig a magas minőséget szimbolizálja.

Zöld

A zöld a természet színe. Ez szimbolizálja fejlődést, harmóniát, szemtelenséget, és a termékenységet. Erős érzelmi összefüggés van a zöld szín és a biztonság között. A sötétzöldet rendszerint a pénzzel társítják. A zöldnek nagyszerű nyugtató ereje van. A legpihentetőbb szín az emberi szem számára; javítja a látványt. A zöld állandóságot és állóképességet sugalmaz. Néha a zöld a tapasztalat hiányát fejezi ki, a példa kedvéért: a kezdőket gyakran zöldfülűnek szoktuk nevezni. A címertanban a zölddel, a fejlődést és a reményt tüntethetjük fel. A zöld ellentéte a pirosnak, biztonsági eszközöknél; például ez a színe a szabad átkelésnek az úttesten. Zöldet a biztonság feltüntetésére használják, végül is gyógyszereken és orvosi termékeken láthatjuk. A zöld közvetlenül kapcsolódik a természethez, tehát tudod használni a "zöld" termékek hirdetéséhez. A matt, sötétzöldről általában a pénzre, az anyagi világra, a bankokra és a Wall Street-re asszociálunk. A sötétzöldről a becsvágyra, a kapzsiságra és a féltékenységre gondolunk. A zöldessárga a betegségre, a gyávaságra, a viszályra és a féltékenységre utal. A moszatzöldről az érzelmi gyógyításra és a védelemre gondolunk. Az olivazöld a hagyományos színe a békének (Greenpeace).

Bíbor vagy rózsaszín

A bíbor összekapcsolható a kék stabilitásával és a vörös energiájával. A bíbort a magasztossághoz kötjük. Ez szimbolizálja az erőt, a nemességet a luxust és a becsvágyat. Ez a szín átadja a vagyon és a pazarlás érzését. A bíborról gondolhatunk szintén a bölcsességre, a méltóságra, a függetlenségre, a kreativitásra, a titokzatosságra és a mágiára. Egy közvélemény kutatás szerint, a kamasz gyerekeknek majdnem 75%-a, jobban kedveli a bíbort, mint az összes többi színt. Nagyon kivételes szín a természetben; néhány ember szerint erőltetett. A világos bíbor jó választás női design-hoz. Az élénk bíbort használhatod mikor gyermek termékeket reklámozol. A világos bíbornak romantikus és nosztalgikus hangulata van. A sötét bíbornak komor, gyászos és szomorú hangulata van. Ezzel csalódottságot tudsz kifejezni.



Kapcsolódó cikkek

Igazi különlegesség: design kanapé

Igazi különlegesség: design kanapé

Ha valami nagyon más kell!
Étkezőszékek az asztalhoz

Étkezőszékek az asztalhoz

Hogy ülni legyen a legjobb!
Sokoldalú darab: a könyvespolc

Sokoldalú darab: a könyvespolc

Egy praktikus könyvtartó és térelválasztó!
Éjjeliszekrény-kínálat

Éjjeliszekrény-kínálat

Ne hagyjuk ki az éjjeliszekrényt!
Puff nekünk!

Puff nekünk!

Külön kis ülőbirodalom - ülőkék és puffok